Várható olvasási idő 5 perc. A keresőóriás 18 év után módosítja – pontosabban rebrandeli – az egyik záslóshajóját, az Adwords-öt. Milyen hatása lesz ennek a hazai piacra? A cikkből kiderül.

A fizetett hirdetések, azaz a ppc marketingcsatornák egyik legnagyobb szereplője újra brendelte magát. A világ egyik legismertebb kattintás alapú vevőszerzés szinonimájává váló Adwords – a Google szerint – megérett a ráncfelvarrásra. Egyébként a Google három új brandet is létrehozott, de mi ebben a cikkben csak az Adwordsöt váltó Google Ads-szal foglalkozunk. Új név, új logó, új funkciók.

Július 24-étől már hivatalosan is ez lesz az új logó:

Google Ads logo

Miért volt erre szükség?

A kérdés jogos. A válasz valószínűleg az egyszerűségben, pontosabban az egyszerűsítésben és a hatékonyságban rejlik, amivel újabb felhasználókat szeretnének a saját platformjukon belül tudni. Ugyanis a vállalkozók körében igen nagy népszerűségnek örvendő Facebookban egy komoly konkurenciára találtak, ahol a hirdetéseket nagyon egyszerűen létre lehet(ett) hozni. Jóval egyszerűbben, mint mondjuk az Adwordsben.

Így, miközben a hirdetések árai lassan emelkednek, az újonnan belépők vállalkozóknak még a kezelőfelület használatának elsajátításával is meg kellett küzdeniük.

A másik, hogy teljesen megváltoztak a keresési szokások az utóbbi években. Manapság másféle digitális stratégiára van szüksége egy vállalkozásnak. Régebben egysíkúbb volt a keresési viselkedés (pl. emberünk a munkából hazaérve, bekapcsolta a számítógépét és információ után kezdett kutatni). Ez a hagyományos kulcsszó alapú módszer volt.

Manapság a mobilok világában, már elsősorban telefonon kezdeményeznek kereséseket a felhasználók, majd termék videókat nézegetnek a Youtubon és az információszerzésre több eszközt is igénybe vesznek. Természetesen a kulcsszó itt is fontos szerepet játszik, de önmagában már kevés. Az új termékek segíthetnek a hirdetőknek a megfelelő szakaszban a megfelelő csatornákon elérni a felhasználókat.

A kezelőfelület is megváltozott, ami egyelőre párhuzamosan használható a régi felülettel (a fenti dátumig). Ez már előre jelezte a változást.

A régi felület:

Google Adwords régi felület
 

És hamarosan csak ez lesz elérhető:

Google Ads új felület

Az, hogy valóban jobb-e az új felület megoszlanak a vélemények. Ez valószínűleg annak tudható be, hogy aki eddig is Adwords-özött, ők már hozzá szoktak a korábbi felülethez. Habár régebben is folyamatosan jelentek meg új gombok, funkciók,  nem volt ekkora változás mint most. A régi kezelőfelület 2016-ban több mint 350- szer változott (szóval kb. minden napra jutott egy újítás).

Miért jó ez a felhasználóknak?

A keresőóriás mindig is a közönségközpontú megoldásairól volt híres. És valljuk be ez az irány be is jött nekik. Bizonyára most is ebbe az irányba tettek egy lépést, hogy még több lehetőséget biztosítsanak a kampányok sikeres futtatásához.

A Google így promózza az "új" termékét:

A legnagyobb újítás – az intelligens kampányok

Amint korábban említettük a Google az egyszerűségre törekszik. Ennek az egyik ékes bizonyítéka az intelligens kampányok (smart campaigns) funkció. Ezzel azokat a vállalkozókat próbálják megcélozni, akiknek nincs idejük vagy nem tudnak elmélyedni a speciális beállításokban, mindössze azonnal forgalmat akarnak terelni a webhelyükre vagy éppen az offline boltjukba. Így gyakorlatilag percek alatt “összedobható” egy hirdetés.

Jól hangzik, de működik is?

Majd meglátjuk. Biztosan lesznek olyan cégek, akik beérik ennyivel, feltéve ha hozza az eredményeket. Egy biztos: időt lehet vele spórolni, hiszen nagyrészt a gépi tanulásra bízzuk a kampányaink eredményességét. Ami azzal jár, hogy ki kell, hogy adjuk az irányítást a kezünkből.

A kérdés, hogy a gépi tanulás mennyire tudja kiismerni magát a saját, egyéni, szofisztikált üzleti folyamatainkban. Valószínűleg nem nagyon.

Akkor mégis kinél működhet?

Úgy gondolom, hogy azoknak a kisebb induló vállalkozásoknak válhat be, akik egy nagyon egyszerű kampány struktúrában és egyszerű célzásban gondolkodnak, valamint nem költenek többet mint százezer forint.

Ezért akik továbbra is komoly(abb)an veszik az Adwords-öt – akarom mondani – Google Ads-ot, nekik továbbra is szakértővé kell válniuk, vagy szakértőket kell megbízniuk, hogy a versenytársakkal képesek legyenek felvenni a első helyekért vívott harcot.

Mi a helyzet az marketing ügynökségekkel?

Változások lesznek. Az a helyzet, hogy a kivitelezőknek is idomulni kell az új szabályokhoz.

Talán így lehetne összefoglalni:

A Google megálmodja, az ügynökségek pedig felriadnak :)

Valószínűleg lesznek olyanok akik lemorzsolódnak a versenyben, de tudjuk, ahol valami véget ér, ott el is kezdődik valami. Ügynökségként segítenünk kell ügyfeleinket, hogy még többet profitáljanak a változásokból.

Bizonyára több vállalkozás számára inkább előnyökkel jár a változás. Maga az Adwords, mint fogalom, még jó ideig bent marad a fejekben. Talán örökre…?

Ha gyorsabban szeretnél eredményeket elérni, akkor..., tudod hol találsz bennünket.