Tippek a hatékony Instagram marketinghez
Manapság egyre nehezebb a Google találati listáján jó helyezést elérni. A nagy cégek szinte kivétel nélkül mindig elfoglalják az első oldalt, és a hirdetéseik is gyakrabban érnek célba, hiszen sokkal nagyobb költségvetéssel tudnak dolgozni, mint egy kezdő webáruház. A boltod pedig csak akkor lehet sikeres, ha eljut a híred az emberekhez: itt jön képbe a közösségi média, ami a legjobb felület a hideg vásárlók megszólítására. De mit használj? Facebookot? Instagramot? Pinterestet? Twittert? Vagy mindent, amit csak lehet?
Mielőtt ész nélkül regisztrálnál az összes közösségi oldalra, amit ismersz, állj meg egy pillanatra és gondold át a marketingedet! Hogy milyen platformokat érdemes használnod a márkád terjesztésére, attól függ, hogy mit és kinek akarsz eladni, azt azonban bátran kijelenthetjük, hogy Magyarországon a két kötelező csatorna a Facebook és az Instagram – utóbbi egyre nagyobb jelentőségű.
Mi történt a Facebookkal?
Ha már 2018 előtt csináltál Facebook oldalt, biztosan észrevetted, hogy egyre kevesebben látják a posztjaidat és kevesebb kedvelés is érkezik rájuk. Egyre többször kell fizetned azért, hogy egy-egy üzenet eljusson a megfelelő emberekhez. Ez a 2018 januárjában bevezetett algoritmusfrissítésnek köszönhető, ami a személyes, ismerősöktől származó tartalmakat helyezi előtérbe a felhasználók hírfolyamában az üzleti oldalak tartalmai helyett. Ez a magán usereknek jó hír, hiszen ők tényleg azt fogják látni, ami a legjobban érdekli őket – a barátnőjük nyaralós képeit, a családjuk, a barátaik és a munkatársaik posztjait. Üzleti felhasználóként viszont egyre kétségbeejtőbb a helyzet, hiszen nem könnyű olyan tartalmat létrehozni, ami aktivitást vált ki a felhasználókból. A Facebook drasztikus eléréscsökkenése miatt egyre több cég vándorol át az Instagram felületére, ahol sokkal több emberhez juttatható el az üzenet organikus úton. Ez persze nem azt jelenti, hogy hanyagolnod kell a Facebookot, de mindenképpen használj mellette másik csatornát is!
Miért használj Instagramot?
Az Instagram már havi 500 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik közül 300 millió napi szinten bejelentkezik és aktívan követ oldalakat. Ha ügyes vagy, bármit eladhatsz ezen a platformon, de van pár iparág, ami különösen jól teljesít – ezek a ruházati márkák, az ékszerek, kiegészítők, szépség és egészség, otthon, fitnesz és különböző művészeti iparágak. Ha megnézed, ezek mind kézzelfogható dolgok, amiket könnyű vizuálisan megjeleníteni, az Instagram pedig a legjobb felület arra, hogy kiéld a kreativitásod és gyönyörű fotókat ossz meg követőiddel.
Vágj bele!
Ha jól csinálod, bármit eladhatsz az Instagramon, de érdemes előre letisztáznod pár dolgot és kijelölnöd egy irányt, hogy egységes és konzekvens üzenetet közvetíthess.
1. Mérd fel a célközönséged
Ha üzeneteket akarsz megfogalmazni bármely csatornán, a legfontosabb mindig az, hogy tudd, kihez beszélsz. Gondolj bele, mennyivel másképp fogalmazol, ha a főnöködhöz vagy ha az anyukádhoz beszélsz! Nincs ez másképp az online térben sem. Próbáld meg meghatározni azt a célközönséget, akihez szólni akarsz és beszélj hozzájuk a megfelelő módon!
2. Ossz meg a márkádhoz kapcsolódó tartalmakat!
Ha a termékeidről posztolsz, az egy jó kiindulási alap, de ne ess abba a hibába, hogy az egész Instagram oldaladat egy termékkatalógusként kezeled és kizárólag ilyen tartalmakat gyártasz. Legyél kreatív: nyugodtan ossz meg fotókat a munkatársaidról munka közben, mutasd meg a vásárlóknak, hogyan készülnek a termékek, vezesd be őket a kulisszák mögé! Indíts nyereményjátékokat, ossz meg videókat, készíts live felvételt, használd a Stories funkciót, vonj be infuencereket vagy más márkákat, kérdezz a követőidtől! A lehetőségek szinte végtelenek.
3. Legyél következetes!
Fontos, hogy a tartalmaid, legyenek azok termékfotók vagy más képek, esztétikailag passzoljanak egymáshoz – ha valaki rákattint a profilodra, egy rendezett, ízléses oldallal találkozzon, ne átgondolatlan fotók tömkelegével. Ezt úgy tudod elérni, ha előre kiválasztod, milyen színeket használsz, melyik szűrőt teszed rá a képekre, eldöntöd, lesz-e kerete a fotóknak, írsz-e rájuk valamit vagy sem. A legtöbb magán felhasználó ki tudja választani, hogy két profil közül melyik tetszik neki jobban, de nem tudja megmondani, hogy miért tartja szebbnek az egyiket a másiknál. Nézd meg ezt a két képet! Szerinted melyik a bizalomgerjesztőbb?
Ugye, hogy az elsőt választottad?
4. Posztolj gyakran!
Az Instagram fiókok halála az inaktivitás. Az emberek nagyon hamar elunják magukat vagy csalódottak lesznek és kikövetik a fiókod, ha nem osztasz meg rendszeresen tartalmakat. Az ideális posztolási mennyiség napi 1,5 kép, azaz két nap alatt 3 kép, de ezt is befolyásolja a célközönséged, így ha úgy ítéled meg, hogy ennél többre van szükség, nyugodtan posztolj naponta háromszor is akár! Ennél többször viszont nem javasoljuk, mert a közönséged úgy érezheti, hogy megfojtod a tartalmaiddal.
5. Keress releváns hashtageket!
A hashtagek arra szolgálnak, hogy a fotóid kereshetőek legyenek, így azok is megtalálnak majd, akik érdeklődnek a tiédhez hasonló termékek iránt, de még nem követik a fiókod. Nézd meg, milyen szavakat használnak a hasonló webáruházak vagy keress rá szerinted releváns hashtagekre és nézd meg, hányszor használták már! Ha még az ezret sem éri el ez a szám, akkor inkább próbálkozz tovább! Mindenképpen találj ki egy saját hashtaget is, amit csak te és a követőid használnak majd! Ez lehet a webáruházad neve vagy a termék, amit forgalmazol, de a kreativitásodra van bízva.
6. Legyél egyedi!
Ne állj be a sorba a többi márka mögé, próbálj meg kitűnni a tömegből! Fontos, hogy semmiképpen se legyél távolságtartó, mutasd meg a követőidnek, milyen a személyiséged! Kérdezz tőlük bátran és válaszolj a kommentjeikre! Ha a követőid érzik, hogy egy létező emberrel beszélnek, aki elérhető közelségben van tőlük, sokkal könnyebben elköteleződnek a márkád mellett.
Ha ezt az öt tippet figyelembe veszed Instagram profil készítésekor, az biztos, hogy hatással lesz az eladásaidra! Ne feledd: a webáruházadban is tedd láthatóvá, hogy jelen vagy ezen a felületen, hogy az oda érkező vásárlók is könnyedén rád találhassanak! Nincs más hátra, mint elkezdeni aktívan használni az Instát.. Posztolási ötleteket itt találsz.