Várható olvasási idő: 9 perc. Az előző 10-es Instagramos posztötlet lista után nagyon sok ötlet kimaradt a listából, ezért úgy döntöttünk, hogy ezeknek egy külön cikket szentelünk. Most már tényleg csak csinálni kell!

Cikkünk első részében már olvashattál tőlünk tíz Instagram poszt ötletet, amikből a termékedhez leginkább passzoló típusúakat variálva hosszútávon is izgalmas maradhat a profilod. Ötletekből sosem elég, ezért összegyűjtöttünk még tíz lehetőséget, amiket bátran fordíts a saját „nyelvedre” és használd őket a webshopod Insta profilján!

1.      Mutass a követőidnek kulisszatitkokat!

Az emberek imádják az olyan tartalmakat, amelyek betekintést nyújtanak a kulisszák mögé, mert úgy érzik, megismerhetik a márka mögötti éned, az igazi arcod. Ha felvállalod önmagad, az hitelessé és megbízhatóvá tesz a vásárlók szemében, és a termékfotók monotonitását is megtöri. Ezekkel a tartalmakkal a bennfentesség érzését keltheted a követőidben, ami által még elkötelezettebbé válhatnak a márkád iránt. Jó hír, hogy ezeknek a posztoknak nem kell tökéletesnek lennie, hiszen nem erről szólnak, viszont előre érdemes átgondolni, hogy a feeded szín- és hangulatvilágába beleillenek-e vagy inkább meghagyod őket a Sztorikba.

kulisszatitkok

2.     Készíts videókat!

A legtöbb márka nem használ elég videót a közösségi média felületeken, pedig hatalmas igény van rá. Ha te úgy döntesz, hogy készítesz videós tartalmakat, azzal már önmagában ki fogsz tűnni a márkák tömegéből. Hogy mit csinálsz, az csak rajtad múlik: készíthetsz termékvideókat, vlogot, live-ot, kérdezz-felelek típusú videókat, tutorialt vagy akár elmesélhetsz egy történetet. Az IGTV megjelenése óta a videók még fontosabbá váltak – ez az Instagram egy funkciója, amellyel akár egy órás videókat is készíthetsz a hagyományos hatvan másodperces mozgóképek helyett.

videó

3.     Mutasd meg a munkatársaid!

Az a tartalom, amely a munkatársakra fókuszál, megmutatja a márkád emberi oldalát és még közelebb hozza hozzád a követőidet. Az ilyen típusú posztok hatására a vásárlók sokkal könnyebben alakítanak ki érzelmi kapcsolatot a márkáddal, így könnyebben alakul ki bennük a bizalom és az elhivatottság irántad. Még jobb, ha maguk a kollégák készítik ezeket a tartalmakat!

munkatársak

4.     Jelentsd be az új termékeket!

A vásárlóid szeretnek mindig képben lenni az aktualitásokkal, újdonságokkal, ezért mindig jelentsd be, ha új terméket dobsz a piacra vagy történt valami nagy dolog a cégeddel, amire büszke vagy! Nyugodtan oszd meg például, ha a webshopodban megtörtént az ezredik vásárlás, netán kerek szülinapja van a cégednek vagy egy népszerű termékednek. Készíts ezekhez a tartalmakhoz egy érdekes képet, infografikát, diagramot vagy bármilyen vizuális anyagot, ami passzol az üzenetedhez!

új termék

5.     Ossz meg szezonális posztokat!

Posztolj a nyaralásról, a téli időjárásról vagy akár a Nemzetközi Kutyanapról! Az ünnepnapok mindig jó apropót adnak egy poszthoz és lehetőséget adnak a vásárlóiddal való interakcióra is. Nyáron például megkérdezheted tőlük, hogy hova mennek nyaralni vagy mi volt a kedvenc helyük, ahol valaha jártak. Egyrészt azonnali aktivitást váltasz ki ezekkel a tartalmakkal, hiszen a követőid válaszolni fognak ezekre, másrészt növelheted a márkád iránti elkötelezettségüket, mert érzik majd, hogy érdekel téged, amit mondanak. És arról se feledkezzünk meg, hogyha véletlenül nincs semmi posztötleted, akkor hatalmas segítség, ha utánanézel, minek a napja van éppen. Ezeknél a posztoknál nagyon fontos, hogy kutass a megfelelő hashtagek után: mivel ezek a tartalmak ebben az adott pillanatban relevánsak, sokan keresnek rájuk és olyanok is rátalálhatnak a profilodra, akik egyébként eddig nem érdeklődtek hasonló oldalak iránt.

szezonális poszt

6.     Bátorítsd őket megosztásra!

Cikkünk első részében már írtunk arról, hogy a user-generated content (röviden: UGC), vagyis a felhasználók által a termékedről közzétett fotók megosztása a saját profilodon mennyire hatékony. Hogy elősegítsd ezt a fajta aktivitást, megoszthatsz olyan posztokat, amik erre buzdítják a követőidet! Kérd meg őket egy posztban, hogy fotózzák le használat közben a termékedet – viseljék a ruhád, pattanjanak a biciklidre – és töltsék fel a saját Instagram oldalukra a te saját hashtageddel ellátva, amit megadsz a posztban. Így ha rákeresel erre a hashtagre, egyszerűen megoszthatod ezeket a tartalmakat a saját oldaladon is. Fontos, hogy tudjanak róla a követőid, hogy van lehetőségük bekerülni a feededbe, hiszen így motiválod őket arra, hogy szebbnél szebb képeket töltsenek fel a termékedről. A megosztók között akár ki is sorsolhatsz valamit, így még többen szállnak majd be a játékba.

megosztás

7.     Inspiráld a követőid idézetekkel!

Igen, a motivációs idézetek nyálasak. A romantikus filmek is, mégis imádjuk őket. Manapság annyi negatív inger ér minket nap mint nap, hogy egy-egy ilyen idézet üde színfolt lehet a rengeteg tartalom között, amit a felhasználó pörget. Miért ne a te márkádat társítsa a pozitív üzenetekkel? Persze fontos, hogy megfelelő formában oszd meg az idézetet, ne csak úgy egymagában. Készíts egy szemet gyönyörködtető fotót, használj élénk színeket vagy filtereket! A Canva nagyszerű eszköz lehet ennek a megvalósítására. Mindig tartsd szem előtt, hogy a fotó, amit készítettél, passzoljon a feededbe! Ha nem, akkor nagyon egyszerű, oszd meg a Sztorikban!

idézet

8.     Állj ki egy jó ügy mellett!

Az egyik leggyorsabb módja a bizalom és lojalitás kialakításának, ha felvállalsz egy jó ügyet, amiért aktívan dolgozol. Ha fizikai bolttal is rendelkezel, akkor könnyű dolgod van, mert fókuszálhatsz a helyi közösségre, de akkor sem lehetetlen az ügy, ha csak online kereskedsz. Ilyen esetben állj az iparágad körül kialakult közösségek mellé, legyenek azok gamerek, a technológia szerelmesei, állatbarátok, vegánok, könyvfanatikusok, fitneszőrültek stb. Szervezz jótékonysági estet vagy adománygyűjtést, vagy ajánld fel a termékedből bejövő profit egy részét a rászorulóknak és posztolj róla az Instagram oldaladon! A felhasználók szívesen támogatják azokat a márkákat, amelyek adakoznak, mert úgy érzik, hogy ők is tettek valamit a világ jobbá tételében.

jó ügy

9.     Vegyél részt eseményeken!

Az eseményeken való részvétel azért nagyszerű ötlet, mert hitelességet ad a márkádnak. Akár te szervezed, akár meghívnak, ez egy jó alkalom arra, hogy kapcsolatot alakíts ki a célközönségeddel és új vásárlókat vonzz. Sőt, az Instagram posztjaid témáján sem kell sokat gondolkoznod a következő időszakban: posztolj előtte, közben és utána is!

esemény

10.  Használj keresztmarketinget!

A más márkákkal való együttműködés mindig értékes kapcsolatokat eredményez. Akár egy komoly partneri együttműködést építesz ki, akár csak megemlítesz egy kisebb vállalkozást az egyik posztodban, a visszhang mindig pozitív lesz: azt mutatod ezzel a követőidnek, hogy elkötelezett vagy a közösséged iránt és az összetartozás érzését kelted bennük. Ha pedig téged említ meg egy nálad nagyobb márka, annak az előnyeit ugye nem kell sorolnom?

keresztmarketing

Zárszó

Ha megfogadod a tippjeinket és használod ezeket a poszt-típusokat a céges Instagram profilodban, biztosak vagyunk benne, hogy hosszú távú érdeklődést fogsz tudni fenntartani a követőid körében. A kisebb vállalkozások nagy része alig használ párat erről a listáról, neked pedig a kezedben van már 20 olyan ötlet, amivel hihetetlenül sikeres lehet a közösségi marketinged! Ne félj ezeket variálni, hozzátenni és megvalósítani a saját ötleteidet!