Várható olvasási idő: 8 perc. MSzétnézel a környezetedben és mindenki az Instat nyomja. Elhatároztad, hogy létrehozol te is egy céges profil (talán már el is készültél vele). De mégis mit posztolj? Mi az ami érdekelheti a célközönségedet? Íme 10 posztötlet az induláshoz.

Egy korábbi cikkünkben arra biztattunk, hogy a webáruházad mindenképpen népszerűsítsd a közösségi oldalakon is. Hogy mit használsz, természetesen függ a termékedtől, de az Instagrammal szinte lehetetlen mellélőni. Így ha úgy döntöttél, hogy belevágsz, talán már készen is van a profilod, jön a NAGY kérdés: ez eddig rendben van, de mit posztoljak?

Mielőtt belekezdenél a tartalomgyártásba, gyorsan fusd át az előző cikkünket, amiben arról írtunk, miket érdemes átgondolni első körben, még az első poszt megírása előtt. Fontos, hogy már az elejétől tudatosan építsd fel az online megjelenésed, hiszen így lehetsz következetes és a vásárlóid is tudni fogják, mire számíthatnak tőled.

A konzekvens tartalomgyártás persze nem egyszerű, főleg, hogy nem árt minden nap minimum egy, de inkább két képet kitenned, hogy fenntartsd a követőid érdeklődését. Cikkünkben olyan ötleteket igyekszünk adni, amelyeket te is egyszerűen a saját termékedre szabhatsz, így az oldalad sosem lesz unalmas!

1.      Posztolj a termékedről!

A legegyszerűbb és legnyilvánvalóbb, ettől függetlenül nem elhanyagolható a termékeidről készült képek megosztása. Az azonban nem mindegy, hogyan posztolod ezeket. Kirakhatsz egy szimpla termékfotót is, ilyenkor viszont próbáld meg kerülni a spammelést és írj a fotó mellé érdekességeket, ahelyett, hogy csak a termék nevét használnád. Ez egy remek alkalom arra, hogy megismertesd a terméked a vásárlókkal, így nyugodtan emeld ki, hogy mitől különleges a terméked, mik az előnyei.

mobil

Ettől egy sokkal kreatívabb módszer, ha nem csak magáról a termékről készült képet posztolod, hanem kontextusba helyezed a terméked és inkább egy érzést, hangulatot adsz át.

hangulat

2.     Címkézz!

Arra is lehetőséged van, hogy „beárazd” a terméked: a product tag, azaz a termékcímke remek lehetőség arra, hogy a webshopodba irányítsd az érdeklődőket. Ha a felhasználó rákattint a címkére, bővebb információt kaphat a termékedről, ha pedig még egyszer klikkel, máris átkerült a te weboldaladra, ahol el is kezdheti a vásárlást. Már az Instagram Sztorik funkciójánál is elérhető, használd bátran!

címke

3.     Csinálj képsorozatot!

Lehetőséged van egyszerre több képet vagy videót is feltölteni egy posztba, így ráveheted a követőid, hogy lapozzanak. Ez arra jó, hogy egyszerre több mindent tudsz nekik megmutatni, és egy kis kreativitással ezek lehetnek a legérdekesebb tartalmaid. Csinálhatsz akár egy tutorialt, ami képről képre, lépésről lépésre mutatja meg, hogyan kell használni a termékedet vagy ha akciód van, sorra veheted az akcióban szereplő termékeid, mindet külön felcímkézve. De maradhatsz a hagyományos megoldásoknál is, például egy terméket bemutathatsz több szemszögből vagy ha valamilyen eseményed van, arról is megoszthatsz képsorozatot.

képsorozat

4.     Készíts videó tutorialt!

Ha már a tutorialoknál tartunk: a videó formátumról se feledkezz meg, készíts például lépésről képésre követhető videó tutorialt, amivel valamit megtanítasz a követőidnek! Lehet ez a terméked használata, beállítása, karbantartása, de a lehetőségeknek csak a fantáziád szabhat határt. A lényeg, hogy valamilyen módon a termékedet népszerűsítse. Már egy 30 másodperces videó is nagyon hasznos lehet és aktivitásra sarkallhatja a követőidet.

video tutorial

5.     Indítsd nyereményjátékot!

Gyorsan akarsz nagy érdeklődést és aktivitást kiváltani az oldaladon? Erre az egyik legjobb megoldás a nyereményjáték. Ajánlj fel egy olyan jutalmat, ami a te célközönséged számára értékes lehet és kapcsolódik a márkádhoz! Nincs sok értelme például kisorsolnod egy iPhone-t; hiába kapcsolódik be mindenki a játékba és hiába kommentelik agyon a posztod, a vásárlásaidat ez nem fogja előrébb lendíteni. Próbálj meg azokhoz az emberekhez szólni, akik még nem vásároltak tőled, de elképzelhető, hogy a játék után fognak! Hogy mit kell tenniük a nyereményért? Kérheted például, hogy kedveljék a bejegyzésed, kommenteljenek valamit, taggeljenek be egy ismerőst, adják meg az e-mail címüket a weboldaladon vagy posztoljanak egy képet a hashtageddel ellátva.

nyereményjáték

6.     Bátorítsd a követőidet, hogy jelöljenek meg egy ismerőst!

Ez leginkább a nyereményjátékoknál működik, de akár egy szimpla posztban is megkérheted a követőidet, hogy jelöljenek be egy ismerőst, akinek szerintük tetszene a terméked, vagy aki a posztod szövegével azonosulni tud. Kérdezhetsz vagy kérhetsz tőlük bármit, a lényeg, hogy arra bátorítsa őket, hogy taggeljenek be valakit! Ez tovább terjeszti majd a márkád és nőni fog a social proofod is (a társadalmi bizonyíték elvéről ITT olvashatsz bővebben). Fontos, hogy ne vidd túlzásba, mert könnyen átcsaphat ez a típusú poszt spambe, ez pedig fordítva sülhet el.

7.     Készíts élő videót!

Az élő videók is arra szolgálnak, hogy minél gyorsabban tudj kapcsolatot kialakítani a vásárlóiddal. Mivel a követőid értesítést kapnak, amikor elindítod a videót, valós időben tudnak veled kapcsolatba lépni és követni az eseményeket. A videód szólhat bármiről, ami érdekes lehet a követőid számára: megválaszolhatsz kérdéseket, megmutatsz kulisszatitkokat, bemutathatsz új termékeket, stb. A legjobb eredmény érdekében jelentsd be előre a videó indulásának időpontját, hogy akit érdekel, előre tudjon róla! Mindenképpen gyakorolj, mielőtt élesben csinálnád, hiszen sokszor még a legjobbak is hibáznak, elsőre pedig szinte lehetetlen, hogy minden a terv szerint fog menni. Keress egy olyan helyet, ahol nincsen háttérzaj és jók a fényviszonyok! Ha már forog a kamera, adj olyan fél perc haladékot a követőidnek, mielőtt belekezdenél a videó lényegi részébe, hogy azok se maradjanak le a fontos dolgokról, akik nem csatlakoztak azonnal!

live video

8.     Ossz meg felhasználók által létrehozott tartalmakat!

A felhasználók által létrehozott tartalmakat röviden UGC-nek (user-generated content) nevezzük. Ezek a tartalmak a legmeggyőzőbbek és a követőid imádni fogják, ha időről időre megosztod a képeiket! Ez azt mutatja, hogy foglalkozol a közösségeddel és fontosak számodra a vásárlóid. Az UGC-hez nincs másra szükséged, mint egy saját hashtagre, amit a követőid ismernek és használnak is, ha olyan fotót posztolnak, amin rajta van a terméked. Néha keress rá erre a hashtagre és ha találsz olyan képet, ami jól mutatna a feededben, kérd a felhasználó engedélyét az újraposztoláshoz! Biztos, hogy örülni fog neki.  

share

9.     Alakíts ki együttműködést influencerekkel!

Az influencer marketing a virágkorát éli; manapság szinte bármit el lehet adni, ha megtalálod a megfelelő influencert a terméked népszerűsítésére. Ha egy sokak által követett, ismert személy kezébe adod a terméked, sokkal hitelesebbé fogsz válni az emberek szemében és hihetetlenül gyorsan nő majd az érdeklődést irántad. Ne gondolj ilyen többszázezer követővel rendelkező, nagynevű influencerre; kisebb cég esetében bőven elég, ha ún. mikro-influencerrel dolgozol, akinek csak többtízezer követője van. Egyrészt ők valószínűleg nyitottabbak lesznek az együttműködésre és nem is kell csillagászati összegeket kifizetned nekik.

influencer

10.  Kérdezz és válaszolj!

A kérdezz-felelekkel nem lehet mellélőni. Ha rendszeresen megválaszolod a követőidben felmerült kérdéseket, sokkal könnyebben köteleződnek el melletted. A kérdést felteheted egy posztban is, de most már a Sztorikban egy külön matrica is található erre a célra. Tegyél fel egy kérdést a Sztorikban és folytasd a sztorid a válaszokkal! Sokkal hatékonyabb, ha mindezt videó formátumban teszed, de használhatsz képeket is, vagy akár élő videót! Ha az élő videóra tetted a voksod, az még hatékonyabb, hiszen valós időben tudod a kérdéseket megválaszolni.

kérdés

Fontos, hogy a feeded következetes legyen, ez azonban nem jelenti azt, hogy a posztjaid nem lehetnek változatosak. Válogass a különböző poszt-típusok közül és használj minél többet! Egy következő cikkünkben hozunk még tíz ötletet, hogy véletlenül se fogyj ki a lehetőségekből!