Mit árul el rólad és vállalkozásodról a weblapod?
Manapság ha üzlethelyiség(ek)et működtetsz, a lehetséges vásárlók meg fogják nézni a weblapod, mielőtt betérnek hozzád – ha pedig vállalkozásod kizárólag online működik (például webshopot üzemeltetsz, vagy valamilyen online szolgáltatásod van), úgy a weboldal külleme még fontosabb tényező vállalkozásod sikerében.
Mik is azok a vonások, amiket a látogatók megállapítanak, amikor ránéznek weboldaladra? Ebben a bejegyzésben összeírtunk három jellemzőt, amelyek terén (a weblapodon látottak alapján) pozitív vagy negatív irányba is elmozdulhat vásárlóid rólad és üzletedről kialakított véleménye.
Haladsz a korral, vagy maradi vagy?
Akárcsak másokról, egy weblapról is másodpercek alatt kialakul bennünk valamilyen benyomás. Látogatóid villámgyorsan meg fogják ítélni, hogy olyan vállalkozó vagy-e, aki halad a korral – és ha a weblap külleme alapján úgy látják, hogy nem, megkérdőjelezik az ott található tartalmakat és azok relevanciáját is.
Gondoljunk bele a következő szituációba: két ember közül kell kiválasztanunk, kit vegyünk fel értékesítőnek. Az első ember rá szabott öltönyben, jól fésült hajjal, élre vasalt nadrágban jön el hozzánk beszélgetésre, a másikon lóg a fakó, poros öltöny, félregombolt ingben és madárfészekre emlékeztető frizurával érkezik meg. Lehet bármilyen tehetséges értékesítő a második személy, de az első benyomás alapján az elsőnek fogunk több bizalmat szavazni.
Természetesen a külső megtévesztő lehet, hiszen lehet valaki kiváló szakember, illetve az általa árult termékek szakértője attól, hogy nem túl jó megjelenésű a weboldala. A legtöbb ember azonban nem fog mélyebbre ásni, ha az első benyomása negatív – főleg akkor nem, ha több tíz-száz hasonló terméket vagy szolgáltatást hirdető oldalt talál egyetlen kereséssel.
A jó hír, hogy ma már rendkívül egyszerű egy jó megjelenésű, letisztult weblapot létrehozni, amely célközönségünk ízléséhez van igazítva. A ShopnGo platformon előre létrehozott elrendezéseket, témákat használhatunk és alakíthatunk ízlésünk (azaz vállalati arculatunk) szerint - ráadásul ezek rendszeresen frissítésre is kerülnek az új design- és struktúrabeli trendeknek megfelelően. Így megtakaríthatjuk a programozókra szánt pénzt, amelyből vásárolhatunk nagy felbontású, minőségi képeket, illetve videókat, amelyek professzionális megjelenést adnak honlapunknak.
Figyelsz a részletekre, vagy hanyag vagy?
Ez a tulajdonság nagyon sokat számít termékeid és vállalkozásod megítélésében. Ha weblapod valamilyen technikai jellegű információt csak ködösen ír le, a látogatók úgy ítélhetik meg, hogy nem vagy jártas az adott területen, esetleg lusta vagy pontosan leírni a lényeges dolgokat – egyik sem olyan vélemény, amely jó hatással lesz az üzletre.
Az oldalt felépítő megjelenő elemek – fényképek, menüsor, gombok – ugyancsak alapot képeznek a precizitás vagy hanyagság megítélésében. Figyeljünk hát oda, hogy az oldalon alkotóelemei ugyanúgy kifogástalanok legyenek, mint a szöveg – utóbbi esetében a tartalom, helyesírás és elrendezés az, amely kulcsfontosságú a jó benyomás eléréséhez.
Gondosan összeállítani az oldal minden egyes grafikus részletét nehéz és időigényes munka, ezért nagy segítség, ha olyan szolgáltatótól béreljük a weblapunkat, ahol előre felkínált elrendezések és stíluselemek közül válogathatunk. Így a keretrendszer adott, nekünk pedig több energiánk és figyelmünk marad a releváns tartalmak feltöltésére, és ellenőrzésére.
Barátságos vagy, vagy tartózkodó?
Sose becsüld alá a „kötődés-faktort”, azaz, hogy az oldalad látogatója úgy érzi, hogy neki szól az üzeneted, vagy ő csak egy vevő a sok közül.
Ne feledd: ha egy ügyfél kizárólag a weblapodon keresztül érintkezik veled, úgy nem adatik meg egy mosolygós, személyes üdvözlet luxusa. Ha azonban weboldalad látogatói számára az üzeneted barátságos hangnemben fogalmazod meg, és az oldal külleme sem sivár, hanem inkább hívogató, úgy sokkal valószínűbb, hogy szívesen töltenek el több időt az oldaladon. És minél tovább marad a weblapodon egy látogató, annál valószínűbb, hogy kialakul benne egy kötődés a márkád iránt, illetve szívesen válik az ügyfeleddé.
Fontos megjegyeznünk, hogy természetesen egyes üzletek (például egy pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cég) számára fontos a formális, komoly megjelenés. Ugyanakkor ezen weblapok látogatói is emberek - ha nem érzik a “szívélyes fogadtatást”, sokkal nehezebb lesz meggyőzni őket, hogy ügyfelekké váljanak.
Ahhoz, hogy az arany középutat megtaláljuk a formális és barátságos elemek között, tegyük fel a következő kérdéseket: Milyen emberek a (lehetséges) vevőim? Mi érdekli őket, mi fontos számukra? Milyen stílusban kommunikálnék velük egy személyes beszélgetés során?
Reméljük, cikkünkben találtál hasznos gondolatokat. Ha tetszett, és ismerőseidnek is hasznára válna, oszd meg!