Miért indíts webshopot, és miért pont most?
Mai bejegyzésünkben a webshopokról írunk: kiderül, miért jobb megoldás egy webshop létrehozása a hagyományos, üzlethelyiségben történő értékesítésnél, illetve az is, milyen trendek mutatkoznak a nemzetközi és hazai e-kereskedelemben.
Van egy jó ötleted egy vállalkozásra, már meg is van, milyen termék(ek)et kínálnál vevőidnek, minden készen áll az induláshoz – hogyan tovább? A hagyományos megközelítés, hogy egy üzlethelyiséget bérelsz, és ott kezded el az értékesítést. Van azonban három jó okunk, ami a webshop-indítás mellett szól.
Egyszerűbb, gyorsabb indulás
Egy hagyományos bolt létrehozásához szükséges egy üzlethelyiség bérlése, amely az esetek nagy többségében valamilyen átalakításra, esetleg felújításra szorul. Kell továbbá egy nagyobb raktár – hiszen a boltunkba bejövő vásárlók aligha örülnek, ha kiderül, hogy a keresett termék épp nincs készleten, és vissza kell jönni pár nap múlva. Az üzlet, illetve a raktár üzemeltetéséhez engedélyek szükségesek, ezeket is be kell szereznünk.
Ezzel szemben egy webshopot akár fél óra alatt elindíthatunk [tutorial bejegyzéshez link!], és elegendő sokkal kisebb raktárhelyiség (ami lehet akár a garázsban vagy egy üres szobában is), mivel a vásárlásokhoz tudjuk ütemezni a beszerzést.
Nagyobb likviditás, kisebb kockázat
Az előző bekezdésből adódóan láthatjuk, hogy egy webshop indításához sokkal kisebb tőkére van szükség, mint egy utcai üzlethelyiség működtetéséhez. Nincs magas bérleti díj, nincs rezsi, nem kell eladó személyzetet alkalmazni. Ennek köszönhetően több pénzünk marad az értékesítést támogató tevékenységekre (arculattervezés, reklámkampányok...), és összességében egy sokkal kisebb kockázattal járó megoldást jelent a webshop a hagyományos üzlettel szemben.
Kevesebb időráfordítás, nagyobb kényelem
Szintén komoly érv a webshop mellett, hogy üzemeltetése jóval könnyebb, és kisebb időráfordítással jár egy hagyományos üzlethelyiséghez képest. Egy webshopnál nincs gondunk az üzlethelyiség fenntartásával járó munkákra (például kitakarítani minden nap), vevőinket sokkal gyorsabban kiszolgálhatjuk (hiszen egyetlen kattintással jóváhagyhatjuk a rendeléseket), és ami talán a legfontosabb: otthonunk kényelméből irányíthatunk mindent. Így lehetőségünk nyílik akár másodállásban is e-kereskedelemmel foglalkozni, megspórolva az ingázás és az üzlethelyiségben való folyamatos jelenlét által követelt időt.
Merre halad az e-kereskedelem?
Az online kereskedelem hazánkban egyértelműen növekvő tendenciát mutat mind abszolút, mind relatív mércével mérve:
- 2013-ban 217 milliárd forint volt az online kiskereskedelem forgalma...
...amely a teljes magyar kiskereskedelem 3,1%-át jelentette - 2015-ben a 300 milliárd forintot is meghaladta magyar online kiskereskedelem forgalma...
..ami a kiskereskedelmi forgalom több, mint 4%-a, azaz minden 25. forintot online költünk el - ez éves szinten 17,6%-os növekedést jelent - egy óriási ütemben növekvő piacról beszélünk
- az EU egészét nézve még nagyobb, közel 17% az online kereskedelem aránya..
...és szintén 10% feletti növekedést mutat éves szinten
Láthatjuk, hogy a trendek mind külföldön, mind belföldön azonos irányba mutatnak: az online értékesítés egyre nagyobb léptékben és arányban van jelen a kereskedelemben. Remek alkalom ez tehát, hogy elindítsunk egy webshopot, és meglovagoljuk az e-kereskedelem növekvő hullámát.
Reméljük, cikkünkben találtál hasznos gondolatokat. Ha tetszett, és ismerőseidnek is hasznára válna, oszd meg!