Webáruház-üzemeltetéshez szakértelemre nincs, külső segítségre viszont annál inkább szükség van. Az online vásárlás mára rendkívül elterjedtté vált, ezért nem rossz ötlet belevágni egy ilyen jövedelmező üzlet közepébe.

Mielőtt webáruházat indítanál és belekezdenél a piackutatásba, az első dolgod a költségek felmérése legyen. A jogi feltételek folyamatosan változnak, ezért nyitás előtt mindenképp keress fel egy jogászt és könyvelőt, akik a későbbiekben is segítségedre lehetnek.

Próbálj meghatározni egy havi költségkeretet, amiből ki tudod számolni, mire és mennyit fogsz költeni adott idő alatt. Ez az összeg - a webshopod növekedésével is - folyamatosan változni fog, azonban a kezdeti befektetési kereteddel érdemes pontosan tisztában lenned. Ebben segítünk most.

Programozó

Nem elég, hogy jó minőségű termékeket árulsz, a weboldaladnak is a profizmust kell tükröznie. Legyen letisztult, könnyen kezelhető és átlátható. Néhány egyszerűbb programmal akár te magad is elkészítheted a webáruházad, azonban a tervezésre inkább kérj fel programozót (és grafikust, ha szükséges), melyek munkadíja akár a 2-300 ezer forintot is meghaladhatja.

Raktár

Ha nagyobb méretű és értékű termékeket szeretnél értékesíteni webshopodban, mindenképp bérelj raktárat. A raktár ára függ méretétől, helyszínétől, valamint attól, milyen hosszú időre szeretnéd bérelni. Alapárként havi 15-20 ezer forinttal számolj. (Spórolás szempontjából nem rossz ötlet, ha egy részüket otthon tárolod.)

Fotós

Minden termékről, amit árulsz, fotót kell készíteni. Ezt elvégezheted te is, azonban egy profi fotós sokkal szebb, a vásárlók számára vonzóbb képeket fog készíteni az eladni kívánt termékeidről. Az ár változó, a legtöbb tárgy/termék fotózással foglalkozó szakember darabszámra határoz meg egy összeget. A már elfogadhatónak számító ár (képretusálással együtt) 800 és 1000 forint között mozog.

Hirdetések

A Google AdWords és a Facebook segítségével rengeteg embert el lehet érni, a keresőoptimalizált oldalak jobb pozícióban jelennek meg a Google keresésekben, a minőségi kampányok indítása elengedhetetlen. A kulcsszavak ára lehet 5, de 200 forint is. Ez attól függ, mekkora a verseny a piacon és milyen konkurens cégek hirdetnek ugyanazokra a szavakra.

Fizetési módszerek

A legtöbb webshop online fizetési, vagy utánvételi lehetőséget biztosít vevői számára. Webáruház üzemeltetőként szerződhetsz bankkal, aminek az ára 40 ezer forintnál kezdődik, az online fizetéssel foglalkozó cégek 50 ezer forintért már alapszolgáltatásokat adnak. PayPal fizetéshez egyszeri regisztrációra van szükséged, a szolgáltatás ára a tranzakciós díj összegétől is függ.