6 tipp, hogy tiéd legyen a legjobb webáruház blog
A 21. században minden internetes portálon megjelenő, magát eladni kívánó cég vagy vállalat sikerének alapja az, hogy blogot ír. Ez alól a te webáruházad sem lehet kivétel, hiszen nem titkolt vágyad, hogy minél több emberhez juss el úgy, hogy a későbbiekben vásároljanak is tőled.
-
Hány bejegyzést készíts egy hónapban?
A heti rendszeresség elengedhetetlen, ha szeretnéd megtartani látogatóid és leendő vásárlóid. Fontos, hogy a blogod mindig friss legyen, ezért heti 1-2 bejegyzésre mindenképp szükséged lesz. -
Milyen terjedelemben írj?
A helyes arány megtalálása a fontos. Az embereknek – jellemzően – nincs idejük olvasni. Állandóan rohannak, nem érnek rá a többtízezer karakter hosszú blogbejegyzéseidet olvasgatni. Könnyedebb tartalom esetén 2000, kifejtősebb, szakmai, edukáló jellegű tartalom esetén viszont bátran lehet 4 ezer karakteres, vagy akár hosszabb is a szöveg. A tagolásra figyelj, hogy jól olvasható legyen. Az olvasó érezze úgy, hogy gyorsan halad. És ne feledkezz meg a mérésről sem! Csak ez ad arról pontos információt, hogy a te célcsoportod milyen hosszú tartalomra vevő. -
Miről írj?
Természetesen arról, ami a webáruházadhoz kapcsolódik. Ha műszaki cikkeket árusító oldalad van, írhatsz háztartási gépekről, hogy mi a legújabb trend, miért éri meg mosogatógépbe fektetni. Bővítheted a tartalmak milyenségét úgy, hogy olyan témában készítesz bejegyzést, amely ugyan alig, de kapcsolatban áll webáruházad kínálatával. -
Honnan lesznek új témáid?
Ha a webáruházad olyan termékeket árusít, amelyről viszonylag kevés információ található magyar oldalakon, szerencsés vagy. A legegyszerűbb, ha az angol weblapokat hívod segítségül, ugyanis rengeteg új információra tehetsz szert. Egy kis kutatómunka segítségével könnyen találhatsz új témákat, de a kreativitásodra is szükséged lesz. -
Milyen stílusban írj?
A célcsoport, akinek el akarod adni a termékeid, te ismered a legjobban. Az idősebbeket inkább magázzuk, a fiatalokat tegezzük. A lazaság és egyszerűség mindig nyerő. Ne használj túl bonyolult szavakat és a barokk körmondatokat is hanyagold, ha meg szeretnéd fogni leendő vevőid figyelmét. -
Fontos a személyesség?
Azzal, ha apróbb titkokba vonod bele olvasóid, egyértelműen jót teszel az üzletednek. Ezzel ugyanis bizalmat építhetsz ki vásárlóiddal, ami a későbbiekben is hasznodra lesz. Látogatóid érezzék, hogy beavatod őket, foglalkozol velük. Sőt, ha nagyon kifogytál a témákból, akár őket is megkérdezheted, miről olvasnának szívesen.