Várható olvasási idő 6 perc. Ebben a posztban egy példán keresztül bemutatjuk, hogy milyen tartalmakra kell figyelnünk, ha nem akarjuk elveszíteni az oldalunkra látogatót.

Ha elindultál az e-kereskedelem változatos útján és készen van a webáruházad felülete, már csak tartalommal kell megtölteni. Elsőre egyszerűnek tűnik, hiszen adottak a termékeid, csak feltöltesz róluk egy fotót, meg melléírod a főbb tulajdonságaikat és már kész is van – gondolja ezt egy átlagos webshop tulajdonos. De te nem átlagos webshopot szeretnél, ugye?

Ebben a cikkben megmutatjuk neked, hogyan tedd kívánatossá a termékeidet, hogyan legyen több vásárlód pusztán a közzétett információk helyes megválasztásával, szelektálásával, elrendezésével.

Domborítsd ki a termék előnyeit

Az első és legfontosabb, hogy lásd a különbséget a webshop és a sima, utcára nyíló boltok között. Míg egy helyi kis butikba csak besétál az ember és máris kézzelfogható az áru, te ilyen szempontból kapásból hátránnyal indulsz. Nem tudsz a vásárlónak egy azonnali „élményt” adni a termékedről: nem tudja megfogni, rakosgatni, nézegetni alulról, felülről, oldalról. Valamivel pótolnod kell ezt a hiányt, kívánatossá kell tenned a terméked a nézelődők számára.

Bellroy.com példaoldal

Hogy ezt elérd, minden lehetséges eszközt fel kell használnod. Először is készíts (vagy inkább készíttess) profi képeket a termékről és annak használatáról is! Legyenek esztétikusak, szemet gyönyörködtetőek, vágykeltőek. Érezze azt a vásárló, hogy neki ez kell! A bellroy.com például 9 egyszerű, de igényes képet készített csak ehhez az egy telefontokhoz.

Alkalmazz videókat 

Kövesd az új trendeket! Ma már nem feltétlenül elég az sem, ha kiraksz pár termékfotót. Egy jó videó gyakran sokkal többet ér ennél. Nyugodtan nézd meg, mit csinál a konkurencia, nézelődj az interneten hasonló termékvideók után és alkosd meg a sajátodat! Mutasd meg benne, pontosan mire való a terméked és hogyan kell használni!


 

Használj egyedi szöveges tartalmat

Elkészültek a képek, a videók, már csak egy jó szöveget kell írni hozzájuk! De mégis mit érdemes megosztani a termékről és hogyan? Sokan abba buknak bele, hogy már a kategóriaoldalra túl sok lényegtelen információt sűrítenek be, a termékoldalon pedig már csak ismétlik ugyanazokat.

*Kategóriaoldalnak azt az oldalt hívjuk, amin a termékek valami szerint csoportosítva, egy helyen láthatók, összehasonlíthatók egymással, termékoldalnak pedig azt az oldalt, ami már csak egy kiválasztott termék részletes leírását tartalmazza.

Vagy épp az ellenkezője: sokszor előfordul, hogy olyan kevés adatot kapnak a vásárlók egy-egy árucikkről, hogy akkor sem fogják megvenni, ha ezzel a feltett szándékkal érkeztek az oldalra. Így tehát meg kell találni azt az arany középutat, amikor az információk ideális mennyiségben, jókor és jó helyen vannak tálalva.

Termékoldal
 

A fenti képen például egy olyan kategóriaoldalt láthatsz, ahol optimális mértékben kaphatunk infókat a webshop által forgalmazott pénztárcákról: látunk egy szép képet, a termék nevét és árát, a legfontosabb tudnivalót a pénztárcával kapcsolatban (itt például azt, hogy hány darab kártya és milyen fajta, papír- vagy fémpénz fér bele) és a választható színek is fel vannak tüntetve. Ennyi adat már fel tudja kelteni a vevő érdeklődését és elég ahhoz, hogy rákattintson a kiszemelt darabra.

A termékoldalon azonban már minden paramétert meg kell adni. Érdemes pontos leírásokat használni, ami technikai eszközök esetében kiemelten fontos. Legyen feltüntetve a termék ára, mérete, anyaga, színe, előnyei, tulajdonságai, mire használható, stb., ezen kívül már itt érdemes közzétenni a szállítással és a garanciával kapcsolatos információkat.

Termékinformációk
Konklúzió

Fontos tudni, hogy minden ember más beállítottságú, ezáltal más és más szövegek keltik fel az érdeklődésüket és más információkat tartanak fontosnak. Van, akit inkább a műszaki tartalom fog meg és van, akinek inkább az érzelmeire lehet hatni. Próbáld meg a két típust olyan módon ötvözni, hogy egyaránt szerepeltetsz egyszerű, pontokba szedett, lényegre törő információkat és vágykeltő, meggyőző szövegeket is!

Mindenképpen a terméked előnyeire koncentrálj és arra, hogy a vásárlónak miért lesz jobb attól, ha megveszi azt! Általában egy ütős ajánlat is sokat hozzátesz az eladásokhoz: használj bónusz termékeket, ajándékokat, amiket nem fog tudni visszautasítani!