Termékpiramisra minden webáruháznak szüksége van. Azért, mert egy áruház sem lesz sikeres akkor, ha mindössze egyetlen terméket kínál a vásárlók számára. A termékpiramis tulajdonképpen egy olyan egyszerű rendszer, amelyet bárki felépíthet egyedül webáruháza számára.

Ha a te weblapod szolgáltatásokat kínál, akkor szolgáltatáspiramisról beszélünk. A termék- és szolgáltatáspiramist vegyíteni is lehet, ez a cégtől függ.

A termékpiramis célja, hogy a látogatóid közül mindenki megtalálja azt, amit keres és ami neki a leginkább megfelel. Emellett pedig eljuttatja őket az olcsó terméktől (vagy szolgáltatástól) a drágább megvételéig. A fokozatosság a siker kulcsa.

A piramisod annyi szintből áll, amennyit csak akarsz. A legfontosabb, hogy az első szinten mindig olyan belépő, úgynevezett csalitermék álljon, amely olcsó vagy épp ingyenes.

Tehát az alaptermékek kerülnek a csali feletti szintre. Ezután pedig fokozatosan jönnek a magasabb árkategóriájú termékek, amelyeket logikusan próbálj felosztani. Először az olcsó, majd a normál, aztán a drágább, végül (ha van) a luxustermékek.

Csalinak használhatsz például e-mail sorozatokat, letölthető ingyenes ebook-ot, szolgáltatást, de ajándékba is adhatsz valamit. A lényeg, hogy megszerezd a látogatód bizalmát azzal, hogy odafigyelsz arra, mi az, ami számára megfizethető. Fontos, hogy ne riaszd el leendő vásárlóid azzal, hogy már az első levélben méregdrága termékeket tolsz az orra elé.

Az olcsóbb termékek a legtöbb vásárló számára elérhetők, a normál és magasabb árú termékek pedig már egy újabb célközönséget vonzanak majd. Ne hidd azt, hogy a luxus kategória, mint a piramisod csúcsa már az utolsó szint. Elvégre a luxus termékeknél is van drágább.

A termékpiramisod nem állandó – folyamatosan változtatnod és cserélgetned kell a termékeket, szolgáltatásokat, hogy fent tudd tartani (leendő) vásárlóid érdeklődését. Minél magasabb a piramisod, annál több vevőt tudsz szerezni. Fokozatosan kell végigvezetned látogatóidat a lépcsőfokokon úgy, hogy érezzék, amit el akarsz nekik adni, valóban megéri az árát.

FONTOS!
A régi vevők fontosabbak, mint az újak. Ők már bíznak benned, ezt a bizalmat pedig érdemes megtartanod. Náluk már elértél valamit, hisznek neked és tudják, hogy amit árulsz, nem átverés. Új vevőket szerezni sokkal hosszadalmasabb idő, mint a régieket megtartani.